Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018

Απόδραση σε μία ομάδα Εξαιρετικών Ανθρώπων

Σε πείσμα της τόσης   βαβούρας ,της ευτέλειας της πολιτικής ,της αναταραχής της κοινωνικής μας ζωής ,της φρίκης της επικαιρότητας  που μας βομβαρδίζει μόλις ανοίξουμε τα μάτια μας κάθε πρωί και πριν τα κλείσουμε κάθε βράδυ,εμείς θα αποδράσουμε σήμερα σε μια  "ομάδα εξαιρετικών  ανθρώπων" με αφορμή την απώλεια ενός μεγάλου Έλληνα εκφραστή της ,του Γιώργου Χατσόπουλου από την Αθήνα

Το όραμά Του :

«Το όραμα μου για την εταιρεία τεχνολογίας ήταν  να φτιάξω μία ομάδα εξαιρετικών ανθρώπων και να κοιτάω γύρω μου για τις αναδυόμενες ανάγκες της κοινωνίας»
Το μοντέλο Του: «Δες αν μπορείς να βρεις λύσεις σε αυτές τις ανάγκες και αφιέρωσε εκεί το έργο της εταιρείας σου. Αυτό ήταν το μοντέλο μου».
------------------------------------------------


Από την ζωή «έφυγε» ο Έλληνας «Αϊνστάιν» ,ο εφευρέτης της τεχνητής καρδιάς, Γιώργος Χατσόπουλος σε ηλικία 91 ετών.
Για όσους δεν τον ξέρουν, ο Γιώργος Χατσόπουλος ήταν ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες επιστήμονες των ΗΠΑ.
Ο Χατσόπουλος «έφυγε» από την ζωή στις 20 Σεπτεμβρίου, αφήνοντας πίσω του ένα μεγάλο έργο κυρίως μέσω του κολοσσού που ήταν ιδρυτής με όνομα Thermo Electron Corporation.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και διακρίθηκε πολύ νωρίς για την ευφυΐα του.
Ήδη σε μικρή ηλικία, ο ίδιος κατασκεύασε επί κατοχή ένας ραδιόφωνο από πράγματα που έβρισκε στα σκουπίδια.
Ο Γιώργος Χατσόπουλος «έφυγε» από την ζωή στις 20 Σεπτεμβρίου, αφήνοντας πίσω του ένα μεγάλο έργο κυρίως μέσω του κολοσσού που ήταν ιδρυτής με όνομα Thermo Electron Corporation.

Μάλιστα με το ραδιόφωνο αυτό έπιανε το απαγορευμένο, τότε, BBC, χωρίς μάλιστα οι Γερμανοί να καταλάβουν το παραμικρό.
Ο Χατσόπουλος μελέτησε και ασχολήθηκε εξονυχιστικά με το έργο του Τόμας Εντισον.

Μετά από σύντομες σπουδές στο Πολυτεχνείο της Αθήνας, ο Χατσόπουλος έγινε δεκτός στο ΜΙΤ, στις ΗΠΑ, από όπου πήρε το πτυχίο του (1950) και το μεταπτυχιακό του (1954) στη Μηχανολογία, ενώ δύο χρόνια αργότερα ολοκλήρωσε και το διδακτορικό του.

Η διατριβή του πάνω στις θερμοηλεκτρικές μηχανές ήταν ένα από τα ορόσημα της καριέρας του που οδήγησε στην ίδρυση της εταιρείας του "Thermo Electron Corporation" μαζί με τον Πέτρο Νομικό.

-----«Το όραμα μου για την εταιρεία τεχνολογίας ήταν  να φτιάξω μία ομάδα εξαιρετικών ανθρώπων και να κοιτάω γύρω μου για τις αναδυόμενες ανάγκες της κοινωνίας», έλεγε το 2016, σε μία συνέντευξή του για το MIT Infinite History Project.
------«Δες αν μπορείς να βρεις λύσεις σε αυτές τις ανάγκες και αφιέρωσε εκεί το έργο της εταιρείας σου. Αυτό ήταν το μοντέλο μου».
 O Χατσόπουλος συγκρότησε μία ομάδα από επιστήμονες με σκοπό να αναπτύξουν την πρώτη τεχνητή καρδιά.


Έτσι και έγινε, ο Χατσόπουλος συγκρότησε μία ομάδα από επιστήμονες με σκοπό να αναπτύξουν την πρώτη τεχνητή καρδιά.
----- «Έτσι αναπτύξαμε την τεχνητή καρδιά. Τους είπα ότι αν ήθελαν να εργαστούν πάνω στο πρότζεκτ, θα έπρεπε να το κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους και θα τους πλήρωνα με μετοχές».

Η εταιρία του Χατσόπουλου οδηγήθηκε υπό την ηγεσία του  σε μία παγκόσμια επιτυχία, ενώ όταν ο ίδιος συνταξιοδοτήθηκε η Thermo Electron απασχολούσε 24.000 εργαζόμενους σε 23 χώρες.


 Το 1996 ο Χατσόπουλος τιμήθηκε με το John Fritz Medal, που αποτελεί την κορυφαία βράβευση στις ΗΠΑ για τον κλάδο της μηχανικής.
Οσο για τα μαθήματα που παρέδιδε ως λέκτορας στο ΜΙΤ, ο ίδιος είχε πει «Η διδασκαλία, αυτός είναι ο στόχος μου. Δεν μου αρέσει το γκολφ, αλλά μου αρέσει να διδάσκω. Το διασκεδάζω όταν διδάσκω!»

Πηγή:  iefimerida.gr

5 σχόλια:

  1. Μεγάλη απώλεια για τον ελληνισμό αν και πάρα πολλοί από εμάς δεν γνωρίζαμε καν την ύπαρξη του πόσο μάλλον το έργο του. Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα κάποιοι σημαντικοί Έλληνες και νιώθουμε εθνική υπερηφάνεια.! Καλημέρα Λυγερή μου Ευχαριστούμε για την αξιόλογη ανάρτηση σου.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε εγώ καλή μου τον γνώριζα . Βλέπεις ο λαός μας στην πλειονότητά του βομβαρδίζεται από τα παιδικά μας χρόνια με χιλιάδες πληροφορίες ( πολλές των οποίων άχρηστες οι οποίες δεν μας αφορούν) και σημαντικά πρόσωπα και γεγονότα "οι ειδικοί" τα αφήνουν για τους επαΐοντες.

      Καλό μήνα σου εύχομαι από αύριο και ο Θεός της Ελλάδος μαζί μας Βιργινία μου.

      Διαγραφή
  2. Δεν γνώριζα τον άνθρωπο αυτό καθώς λίγοι Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού είναι προβεβλημένοι στην πατρίδα μας. Δεν ξέρω τίνος είναι η ευθύνη. Της Πολιτείας μας ; ή και δική τους, που δεν ένιωσαν κάτι να δώσουν στην γεννέτειρα. Δεν είναι εύκολη η απάντηση.
    Κομμάτι της Αμερικάνικης κοινωνίας και επιστήμης ο μεγάλος αυτός ερευνητής. Δεν το προάγω ως αρνητικό. Πλην όμως είναι μια αλήθεια.
    Σε κάθε περίπτωση είναι ένα δείγμα του φωτεινού Ελληνισμού.
    Καλή συνέχεια Λυγερή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Της Πολιτείας αποκλειστικά Γιάννη μου.

      Ο εν λόγω αξιόλογος Ερευνητής και περιώνυμος Έλληνας ήταν Πολίτης του κόσμου με όραμα και στόχο το αγαθό της ανθρωπότητας . Έτυχε να βρεθεί στην Αμερική και εκεί να αναδειχθεί .Πιστεύω ότι σε όποια χώρα του παρείχε τα μέσα το ίδιο θα μεγαλουργούσε.Γιατί όχι και στην Ελλάδα .

      Έλα μου τώρα μη λυπάσαι για το καλοκαιράκι που πήρε των εματιών του ..Εσύ νάσαι καλά και του χρόνου πάλι εδώ θάναι.
      Καλό μήνα νάχουμε !

      Διαγραφή
  3. Ναι είχα διαβάσει για τον Χατσόπουλο αλλά ουσιαστικά τώρα στο μπλογκ σου έμαθα για αυτόν. Είναι κρίμα που μεγάλα μυαλά, ειδικά όταν ενδιαφέρονται για το καλό του κόσμου, δεν έρχονται στην Ελλάδα έστω για προώθηση του έργου τους.
    Εύχομαι μόνο να συνεχίσουν άξιοι το έργο του και να ενδιαφέρονται για τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι απλά για δόξα και χρήμα
    Φιλιά πολλά Λυγερή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή